رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| اعتراض هواداران فوتبال در قطر به دورویی آلمان در موضوع تبعیض + عکس

10:40 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۲۷۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
هواداران فوتبال در قطر به دورویی آلمان در موضوع تبعیض اعتراض کردند.

خبرگزاری میزان - گروهی از هواداران فوتبال در قطر عکس‌های «مسعوت اوزیل»، بازیکن سابق تیم ملی آلمان را در جریان بازی حساس تیم ملی این کشور در جام جهانی مقابل اسپانیا در دست گرفتند تا به دورویی بازیکنان آلمان پس از اعتراض نمادینشان ضد تبعیض در بازی این تیم در برابر ژاپن تاکید کنند.

به گزارش «دیلی میل»، پیش از شکست تاریخی 2-1 تیم ملی آلمان مقابل ژاپن در روز چهارشنبه گذشته، شاگردان «هانسی فلیک» در اعتراض به تصمیم فیفا مبنی بر ممنوعیت پوشیدن بازوبند کاپیتانی غیرمجاز دهان خود را بستند.

فیفا تهدید کرده بود که در صورت پوشیدن این بازوبندها، که تا حدی به عنوان نمادی علیه قوانین ضد دگرباشان جنسی طراحی شده بود، محرومیت‌هایی را اعمال خواهد کرد.

در طول مسابقه میان آلمان و اسپانیا، هوادارانی در ورزشگاه دیده شدند که تصاویر «اوزیل»، هافبک سابق آلمان را در دست داشتند، کسی که در سال 2018 پس از اعتراض به نژادپرستی در اتحادیه فوتبال آلمان، به طرز عجیبی از فوتبال ملی این کشور بازنشسته شد.

اوزیل با عنوان کردن استفاده از او به عنوان یک قربانی پس از حذف مرحله گروهی آلمان در جام جهانی روسیه، اصرار داشت که به عضوی ناخواسته در تیم ملی تبدیل شده است و احساس نژادپرستی و بی‌احترامی دارد.

او در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، مقامات آلمانی را متهم کرد که به ریشه‌های ترکیه‌‌ای او «بی‌احترامی» می‌کنند و زمانی که این کشور در مسابقات شکست می‌خورد، او را «خودخواهانه به تبلیغات سیاسی تبدیل می‌کنند».

انتهای پیام/


برچسب ها: فیفا جام جهانی 2022

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *